El Lluçanès fa un reconeixement a 12 dones pageses amb motiu del Dia Internacional de les Dones
Un any més, en el marc del Dia Internacional de les Dones, les regidories d’Igualtat dels municipis del Lluçanès, juntament amb el Consorci, han preparat una àmplia programació d’activitats per reivindicar la igualtat entre homes i dones.
Com és habitual, des de fa quatre anys, el cartell del 8-M vol retre homenatge a les dones lluçaneses. Després de dedicar els cartells de les últimes edicions a una única dona, enguany, es tracta d’un reconeixement a tot el col·lectiu de dones pageses. Així, com a novetat, la campanya del 8-M 2024 al Lluçanès reivindica el paper de dotze dones del territori, una de cada municipi. Són dones pageses, pastores, agricultores i ramaderes, algunes d’elles ja jubilades amb tota una vida dedicada al bestiar, a la casa i a les feines de pagès; altres són dones actives que han mantingut negocis familiars vinculats a la pagesia i finalment dones joves amb idees emprenedores i projectes de futur.
Les històries de les dones homenatjades es poden consultar a en aquest enllaç, i també es publicaran a les xarxes socials del Consorci al llarg de tot el mes de març.
Seguint la línia dels últims anys, els municipis del Lluçanès es bolquen en els actes de commemoració amb representacions de teatre, xerrades, tallers i la lectura del manifest. També es faran tallers de sensibilització impulsats per l’Institut Castell del Quer i pels grups d’envelliment actiu.
Com a acte destacat, el dijous 21 de març es realitzarà la sessió Sensibilització i reflexió entorn de les cures: treballs de cures, usos del temps i corresponsabilitat. Es tracta d’un taller introductori, adreçat a tota la ciutadania, per reflexionar sobre els diferents tipus de treball, el treball de cures i les desigualtats actuals en el temps dedicat a les cures. La sessió anirà a càrrec de l’entitat La Guspira i les persones interessades poden fer la seva inscripció en aquest enllaç.
Consulta aquí la programació del 8-M completa amb les activitats de cada municipi.